21% van de patiënten maakt online afspraak fysiotherapeut
Aan de deelnemers van het onderzoek werd gevraagd op welke manier zij het liefst hun afspraak bij de fysiotherapeut wilden maken. Een meerderheid van 51% gaf aan het liefst telefonisch een afspraak te willen maken. 21% van de patiënten verkoos het online maken van een afspraak vóór andere manieren om een afspraak te maken. Onder het online maken van een afspraak vallen afspraken die via e-mail, contactformulieren of speciale afsprakenformulieren tot stand komen. Langsgaan bij een fysiotherapiepraktijk om een afspraak te maken aan de balie had voor 11% van de patiënten de voorkeur. 18% van de patiënten had geen voorkeur en kiest gewoon de methode die aangeboden wordt.
Voorkeuren uitgesplitst
Patiënten onder de 40 jaar kiezen vaker voor het online maken van een afspraak. Maar liefst 26% geeft hier de voorkeur aan tegenover slechts 7% van de zestigplussers. Zestigplussers kiezen gemiddeld veel vaker voor het maken van een afspraak door zelf langs te gaan bij de praktijk. 24% van de zestigplussers maakt op deze manier een afspraak tegenover 7% van de patiënten onder de 40 jaar. Langsgaan bij de praktijk is voor hen de minst aantrekkelijke manier om een afspraak in te plannen. De telefonische route is onder alle leeftijdsgroepen favoriet. Het online maken van een afspraak wordt in de provincie Utrecht met 29% het vaakst gekozen van alle provincies. In Zeeland is deze methode het minst populair. Slechts 9% van de patiënten in Zeeland geeft de voorkeur aan het online maken van een afspraak.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Het consult loopt in de SOEP
26 mrt om 12:45 uur 3 minMidden in de coronacrisis schreef fysiotherapeut Gideon de Haan blogs bij MedischOndernemen over zijn…
Fysiotherapeuten doen dankzij SpotOnMedics waar ze goed in zijn: zich richten op patiëntenzorg
12 mrt om 12:30 uur 4 minFysiotherapeuten moeten kunnen doen waar ze goed in zijn: patiënten helpen. De systemen van SpotOnMedics dragen…
Reviews in de zorg zijn altijd zinvol
26 feb om 15:00 uur 5 minInspectie oordeelt positief over hybride praktijk DocLine Utrecht
8 feb om 12:15 uur 4 min'Health Arena' als nieuw gezondheidscentrum van de toekomst?
7 feb om 15:30 uur 4 minDe Health Arena van het Belgische in4care is een nieuw zorgconcept voor een innovatief…
Verhoogde prestaties in fysiopraktijken dankzij SpotOnMedics
22 jan om 10:15 uur 3 minDat data niet eng hoeft te zijn, dat weten de experts van SpotOnMedics al lang. Hun software wordt gebruikt…
Jan Henk Nawijn bouwt al zes jaar aan keurmerk: ‘In elke gemeente een Lieve Tandarts’
18 jan om 14:00 uur 7 minJan Henk Nawijn introduceerde in 2017 het keurmerk De Lieve Tandarts, waarbij zich inmiddels bijna 100…
Verlagen van werkdruk in de zorg door efficiënte communicatie en kennisuitwisseling
18 jan om 11:37 uur 4 minVolle wachtkamers, overvolle agenda's en telefoonlijnen, administratieve druk. We weten allemaal dat de zorg…
Reactie toevoegen