menu
Medisch Ondernemen
lid worden inloggen
Reinder Koornstra

Reinder Koornstra



 



Omschrijving

Reinder Koornstra MSc was ooit de jongste bedrijfsleider bij Vroom&Dreesmann, het bedrijf waar hij in totaal 10 jaar werkte. Hij zette zijn carrière voort als regionaal verkoopleider van de farmaceutische groothandel Interpharm, als Verkoopdirecteur bij Pfizer en als Marketing Directeur bij MSD en Roche. Bij Pfizer ontwikkelde hij al in 1982 wat tien jaar later Customer Relations Management (CRM) genoemd werd. Hij was daarna DGA van acquisitieservice DTS maar sloot zijn carrière af als senior docent marketing en onderwijsontwikkelaar aan Avans Hogeschool. Hij specialiseerde zich in de toepassing van universele marketingtheorieën in sterk verschillende ‘markten’, wat bij deze blogs goed van pas komt. Hij werkte als auteur mee in diverse studieboeken en syllabi, en schreef in 2005 het boek ‘Marketing voor Retailers’. Hij heeft zich zijn hele professionele leven bezig gehouden met de toepassing van IT en ICT technologie binnen zijn vakgebied, uiteraard met inbegrip van wat er op het internet mogelijk is. Daarnaast is hij actief voor de ontwikkeling van het communicatie vak in de stichting Commtop en als adviseur vanuit het OndernemersKlankBord.

 

Blogs