menu
Medisch Ondernemen
lid worden inloggen
18 april 2019 Blog
6 tips voor een patiëntvriendelijke website Uw website is het visitekaartje van uw huisartsenpraktijk. Het is daarom van belang dat de informatie die hier wordt getoond, altijd betrouwbaar, actueel en eenvoudig te vinden is. Waar u verder nog op moet letten ...
Blijft uw patiënt ook na het bezoek tevreden?
companynews
16 april 2019
Bedrijfsnieuws
Over bijna elke praktijk in Nederland staat een review op internet geschreven. De lovende besprekingen zijn leuk, maar kritische reviews kunnen ook interessant zijn. Waarom laten we het laatste contactmoment liggen? ...
Communicatie: het ultieme smeermiddel in de praktijk
blog
2 april 2019
Blog
Je communiceert, bewust en onbewust, praktisch onafgebroken, de hele dag door. Gedrag van je collega’s roept gedrag op bij jou en vice versa, zeker wanneer je zo intensief met elkaar samenwerkt als in een medische praktijk. Doorzie je eigen communicatiepatronen ...
Training Communicatiestijlen
agenda
22 maart 2019
Agenda
90 procent van alle misverstanden en irritaties wordt veroorzaakt door de manier waarop we communiceren, niet door de inhoud! Het probleem is dan eigenlijk een verschil in communicatiestijl. Van wat de een een heel normale manier van communiceren vindt, gaan ...
Met je hele team in een flow in 7 tips
blog
19 maart 2019
Blog
Onderzoek heeft aangetoond dat flow leidt tot betere prestaties, meer werkplezier, voldoening, geluk, creativiteit en betekenis. Dat kun je ook met je team bereiken. ...
Praktijkmanager versus praktijkhouder: 'We hebben gewoon een heerlijk team'
news
6 maart 2019
Nieuws
In deze rubriek vertellen de praktijkmanager en de praktijkhouder uit eenzelfde praktijk over hun ervaringen binnen de praktijk. Dit keer zijn Jos Deurloo en Kira Schouten van het Centrum voor tandheelkunde De Kiezel aan het woord. ...
Hoe ga je om met ongemotiveerde medewerkers?
blog
4 maart 2019
Blog
Niet iedere medewerker loopt iedere dag als een zonnetje in de praktijk. Als een medewerker langer dan een paar dagen niet goed functioneert en niet gemotiveerd lijkt, dan is het tijd voor een interventie van jou. ...
Ook voor empathie geldt: overdaad schaadt
blog
18 februari 2019
Blog
Empathie is voor een praktijkmanager, en eigenlijk voor ieder mens, een goede eigenschap. Als je je goed kunt inleven in anderen, ben je een prettige gesprekspartner en een goede manager. Maar je kunt het ook overdrijven en jezelf verliezen. ...
9 vuistregels tegen conflicten
blog
5 februari 2019
Blog
Ruzie in de praktijk is nooit leuk, sterker nog: het kan verstrekkende gevolgen hebben, zoals ongewenst personeelsverloop en verminderde patiënttevredenheid. Met een aantal vuistregels kun jij er als praktijkmanager voor zorgen dat conflicten tussen teamleden niet uit de hand lopen. ...
Stress in de ban
blog
25 januari 2019
Blog
Voel jij je ook alsof je altijd te veel moet in te weinig tijd. Let op… als jij niet goed op jezelf past, dan loop je het risico opgebrand te raken! ...
PM netwerk: salarisschalen 2018 en 2019
news
16 januari 2019
Nieuws
Voor de kerst publiceerden wij de salarisschalen van KNMT. Een oplettende praktijkmanager wees ons er op dat deze anders waren dan voorgaande jaren. Bij deze de geïndexeerde salarisschalen van 2018 en 2019. ...
Ikigai: de reden waarom je iedere dag weer opstaat
news
7 januari 2019
Nieuws
-Hoe gaat het?- “Goed, maar wel druk”. Tien tegen één dat een zinnetje van vergelijkbare strekking met enige regelmaat ook uit jouw mond komt. Tijd voor Ikigai. ...
Pauze: mobiel weg, verbinden met elkaar!
news
21 december 2018
Nieuws
"Leg die mobiel nou eens weg!" Hoe vaak zeggen we dat niet in ons gezin? Of denken we het op het werk? Marloes den Heijer, leiderschapscoach voor tandartspraktijken, heeft dé tip voor meer verbinding. Zonder mobieltjes. ...
Toon meer nieuws

Agenda

12
april
De Eenhoorn Amersfoort,
90 procent van alle misverstanden en irritaties wordt veroorzaakt door de manier waarop we communiceren, niet door de inhoud! Het probleem is dan eigenlijk een verschil in communicatiestijl. Van wat de een een heel normale manier van communiceren vindt, gaan ...
Toon meer events



Meest gelezen
Ook in het bedrijvenregister?

Profileer uw organisatie en maak kennis met uw vakgenoten
Gratis aanmelden