menu
Medisch Ondernemen
lid worden inloggen

Patiënten

4 meest gebruikte excuses om patiënttevredenheid niet te onderzoeken
news
8 maart 2017
Nieuws
Patiënten zijn de basis van uw praktijk en patiënttevredenheid moet als stijgende rode draad door uw praktijk vloeien. Maar helaas maakt de meerderheid van de zorgverleners onvoldoende gebruik van de voordelen die een onderzoek biedt. De 4 meest voorkomende bezwaren ...
Blog: Van teleurgestelde klant tot groot fan
blog
2 maart 2017
Blog
Een pakketje dat ‘s avonds tussen 18 en 21 uur bezorgd zou worden trof ik bij thuiskomst om 17 uur aan bij mijn voordeur. Onbeheerd, zonder briefje erbij van de bezorger of de buren. Vol verbazing belde ik de betreffende ...
9 tips voor het uitvoeren van een patiënttevredenheidsonderzoek
news
22 februari 2017
Nieuws
Patiënten zijn de basis van uw praktijk. De patiënttevredenheid zou de stijgende rode van uw praktijk moeten zijn. Dan is het natuurlijk wel belangrijk dat u onderzoekt wat patiënten van u vinden. Hoe pakt u een patiënttevredenheidsonderzoek aan? ...
Hoe help jij jouw cliënten gemotiveerd te blijven?
blog
6 februari 2017
Blog
De eerste weken van het jaar zijn gepasseerd en bij de meeste mensen beginnen de goede voornemens langzaamaan weg te ebben. Om doelen te bereiken moet je kunnen focussen op resultaten op de lange termijn, en dat blijkt nog niet ...
Blog: Het belang van communicatie
blog
18 januari 2017
Blog
Het onvoorwaardelijke vertrouwen van patiënten in een (tand)arts is niet altijd meer vanzelfsprekend. De meeste mensen accepteren niet meer automatisch een voorgestelde behandeling zonder dat zij een goede relatie en goede communicatie hebben met de arts. Maar hoe speel je ...
Blog: 5 tips voor een aangename wachttijd
blog
31 oktober 2016
Blog
Wachten is voor de meeste mensen lege onbestemde tijd. In de praktijk krijgen we allemaal weleens te maken met uitloop, dat is onvermijdelijk. Hoe zorg je ervoor dat de wachttijd voor de patiënt korter lijkt? ...
Jouw praktijk: een goudmijn voor internetcriminelen
news
24 oktober 2016
Nieuws
Zonder dat je het beseft, bezit je iets heel kostbaars. Het is door je patiënten aan je toevertrouwd en je wordt geacht er heel goed voor te zorgen. Als je het kwijtraakt komen je patiënten in grote problemen en je ...
8 tips om lastige patiënten het hoofd te bieden
news
13 oktober 2016
Nieuws
Elke medische praktijk draait om de patiënt. Helaas zijn er dagen dat niet alle patiënten even vriendelijk en geduldig zijn. Op dagen als deze kun je de volgende tips toepassen, om ook hen een plezierige behandeling te bieden. ...
8 redenen om patiënttevredenheid te automatiseren
blog
6 oktober 2016
Blog
Anno 2016 is patiënttevredenheid voor elk bedrijf een essentieel onderdeel van de bedrijfsvoering geworden. In theorie kunnen zorgverleners de mooiste processen bedenken, maar de praktijk blijkt vaak een stuk weerbarstiger. Feedback van patiënten is de ideale manier om te achterhalen ...
“Klachten moet je altijd serieus nemen”
news
6 oktober 2016
Nieuws
Online beoordelingen geven over een hotel, winkel of telefoon is tegenwoordig heel normaal. Maar ook het online beoordelen van zorgverleners wordt steeds vanzelfsprekender. Veel praktijkhouders doen daar weinig tot niets mee maar dat is niet verstandig, zegt Fenno Moes. ...
Patiënt geeft huisartsenpost een voldoende
news
29 september 2016
Nieuws
In een enquête van de regionale omroepen beaamt de helft van de respondenten de stelling 'In het algemeen is mijn ervaring met de huisartsenpost prima'. Een op de vijf respondenten is het daar niet mee eens. ...
3D-film kijken tijdens een tandartsbehandeling
news
6 september 2016
Nieuws
Niemand gaat graag naar de tandarts. De meeste mensen zijn op zijn minst gespannen, sommige mensen zijn zelfs angstig. Kliniek Tandheelkunde Sneek start komende maanden een proef met een virtual reality-bril die je kunt aansluiten op de smartphone. Deze ‘filmbril’ ...
“De dankbaarheid maakt het mooi”
news
22 augustus 2016
Nieuws
Tandartspraktijk Bleekerhûs heeft al jaren een RZA-contract (Regeling Zorg Asielzoekers). Sinds de vluchtelingenstroom komen er dan ook steeds meer asielzoekers bij de praktijk uit Drachten. “Over het algemeen is het gewoon heel leuk,” zegt praktijkmanager Ben Boerema. ...
news
14 juli 2016
Nieuws
Al vanaf de eerste tand een individuele risico-inschatting voor ieder kind: het is de ideale situatie, maar het lijkt bijna onmogelijk. Dat is het niet, zegt Eirin van Dort, praktijkmanager bij Centrum Mondzorg Rolde. "Het gaat erom dat je het ...
De win-win van verbindend communiceren
news
1 juli 2016
Nieuws
Als zorgverlener wil je natuurlijk een zo goed mogelijke relatie met de patiënt. Helaas is dit niet altijd het geval: patiënten kunnen kritisch zijn, willen soms niet meewerken of kunnen in het ergste geval agressief zijn. Hoe ga je hiermee ...
Blog: Beter van dienst
news
28 juni 2016
Nieuws
Zojuist de huisarts gebeld voor een verwijzing. Mijn uitgangspunt dat een goed humeur, lachen en me goed voelen, het beste (tsja, en enige) medicijn is tegen mijn MS, werd op de wenken bediend. ...
Dag van de Praktijkmanager 2017
agenda
9 maart 2016
Agenda
In 2017 een feestelijk editie van de jaarlijkse Dag van de Praktijkmanager. Het PM Netwerk bestaat namelijk 10 jaar! Zorg dat je erbij bent samen met je collega’s om dit feestje met ons te vieren. Zet 11 mei 2017 alvast ...
Maakt u deze communicatiefouten?
news
16 februari 2016
Nieuws
Er zijn vijf grote fouten die tandartsenteams maken als het gaat om de communicatie met hun patiënten. Deze fouten kost de praktijk duizenden euro’s per jaar. ...
Blog: Doorverbinden
blog
30 december 2015
Blog
Het slechtste bedrijf ter wereld ooit, zouden wij op de studio zeggen. Welke ik bedoel, zeg ik niet, want ik ga ze nog nodig hebben, vrees ik. Het trekt zich in ieder geval geen reet aan van wie dan ook, ...
Aardig zijn hoeft niet altijd
blog
1 oktober 2015
Blog
Als je in een rolstoel of op een aangepaste fiets zit, is iedereen altijd aardig tegen je. Fijn toch, zul je zeggen. Op zich wel...maar fijner is om ‘normaal’ behandeld te worden en normaal is niet altijd aardig. Ik heb ...
Open modal