menu
Medisch Ondernemen
lid worden inloggen

Patiënten

10 Tips voor een bijzondere patiëntervaring
news
24 februari 2020
Nieuws
Praktijkmedewerkers hebben aan de balie in een praktijk veel contact met patiënten, zowel bij binnenkomst als bij vertrek. Zo heb je als praktijk veel invloed op het creëren van een goede patiëntervaring, is het pleidooi van praktijkbegeleider Sjoerd Kuiken. ...
Save the date: Dag van de Praktijkmanager 14 mei 2020 in Hilversum
news
14 januari 2020
Nieuws
Op donderdag 14 mei zijn we voor de dertiende editie van de Dag van de Praktijkmanager te gast bij Theater Gooiland in Hilversum. En dat is geen toeval. Want Nederland is dan in de ban van het Songfestival. En wat ...
Zes tips voor praktijkmanagers om het werkplezier te vergroten
news
14 januari 2020
Nieuws
‘Gastvrijheid is belangrijk in onze praktijk’, stelt Esther Brounen (44), managementassistent bij tandartspraktijk Vriends-De Cock in Deurne. ‘Ik heb het geluk dat ik om de hoek van de praktijk woon. Daardoor ken ik veel patiënten die binnenkomen en maak ik ...
Startersdag: maak kennis met het beroep en met elkaar
news
19 november 2019
Nieuws
De Startersdag op 28 november in Amersfoort biedt beginnende praktijkmanagers een gevarieerd programma met voorbeelden uit de eerste lijn. Geert Dijkstra, directeur van MedischOndernemen, opent de dag met een welkomstwoord. Daarna zal Charlotte van den Wall Bake, coach Van den ...
Patiënten snappen het soms gewoon niet
blog
8 augustus 2019
Blog
Niet alle patiënten snappen altijd meteen wat je bedoelt als je iets uitlegt. Daarom is het handig om er meteen achter te komen of ze jou begrepen hebben. Maar hoe kom je hierachter? ...
6 tips voor een patiëntvriendelijke website
blog
18 april 2019
Blog
Uw website is het visitekaartje van uw huisartsenpraktijk. Het is daarom van belang dat de informatie die hier wordt getoond, altijd betrouwbaar, actueel en eenvoudig te vinden is. Waar u verder nog op moet letten bij een goede praktijkwebsite hebben ...
Klachten voorkomen
news
24 juli 2018
Nieuws
Bij een klacht initieert de patiënt het leermoment van de zorgverlener. De zorgverlener voorkomt dergelijke initiatieven liever. Daarom in dit artikel aandacht voor het voorkomen van klachten. ...
Positieve wachttijd beleving
product
4 januari 2018
Product
Iedereen beleeft wachttijd op een andere manier. Sommige mensen ergeren zich aan wachten, want het is zonde van hun tijd. Anderen leggen zich erbij neer en proberen er het beste van te maken. ...
Afspraakherinnering of afzegherinnering?
news
5 december 2017
Nieuws
Laatst kreeg ik een afspraakherinnering van een zorgverlener. Welgeteld één regel ging over de afspraak die stond ingepland. De drie zinnen die daarop volgden gingen over het afzeggen van de afspraak. Gek toch? ...
'Die roodgloeiende telefoon is voor niemand leuk'
news
8 november 2017
Nieuws
Huisartsen, tandartsen en andere praktijkhouders doen nog heel weinig met sociale media. Dat is jammer, vindt Janneke Stovers, manager van de afdeling webcare van ABN AMRO. ‘Ik denk dat er bij patiënten een grote behoefte is op dit vlak. ’ ...
PrikPunt: eerste hulp bij prikaccidenten voor huisartsenpraktijken
product
26 juli 2017
Product
De werkdruk onder huisartsen is flink toegenomen door de extra taken die het kabinet de afgelopen jaren bij huisartsen heeft neergelegd. Door decentralisatie is tevens de personele omvang van veel huisartspraktijken toegenomen; de huisarts is daarmee ook werkgever en dientengevolge ...
Drie richtlijnen voor een betere patiëntervaring in de mondzorgpraktijk
news
12 juli 2017
Nieuws
Hoe biedt u uw patiënten de ultieme klantervaring? Uw technische expertise neemt de patiënt als vanzelfsprekend aan, met een persoonlijke benadering maakt u het verschil. ...
De 2 belangrijkste elementen van mond-tot-mondreclame
news
9 mei 2017
Nieuws
Binnen de (mond)zorg is mond-tot-mondreclame een effectieve manier om nieuwe patiënten te werven. Toch blijft het voor veel praktijkhouders onduidelijk hoe zij ervoor kunnen zorgen dat er positief over hun praktijk wordt gepraat. Met deze elementen maakt u mond-tot-mondreclame makkelijker ...
Blog: Patiënt vs. Protocol
blog
24 april 2017
Blog
Een patiënt geeft aan alleen door de tandarts behandeld te willen worden omdat ze ‘alleen hem vertrouwt’. Natuurlijk is het belangrijk om je bewust te zijn van de individuele wensen van de klant en om daarop in te spelen. Maar ...
Omgaan met online reviews: 5 tips
news
6 april 2017
Nieuws
Meer dan de helft van de zorgconsumenten krijgt vertrouwen in een artsen of praktijk door een positieve beoordelingen van andere patiënten. Online reputatiemanagement is daarom van groot belang. 5 tips hoe (beter) om te gaan met online reviews. ...
Kwaliteit Nederlandse tandartsen in beeld
product
3 april 2017
Product
Het belang van een goede online reputatie is onmiskenbaar. Maar de score van de praktijk is voor zowel patiënten als tandartsen zelf nog niet altijd even inzichtelijk, vooral wanneer reviews verspreid staan op verschillende vergelijkings- en social media websites. ...
Blog: Persoonlijk contact maakt (nog steeds) het verschil
blog
3 april 2017
Blog
Cliënten kunnen zich vandaag de dag online van informatie voorzien over alle mogelijke behandelmethoden. Wanneer ze vervolgens de praktijk bezoeken, komen ze meestal dan ook goed beslagen ten ijs. Daarbij kunnen we tegenwoordig online heel gemakkelijk, snel en effectief communiceren. ...
Blog:
blog
16 maart 2017
Blog
In de lijsttrekkersdebatten ging het veel over ‘de nooddruftigen’: bejaarden (dement liefst), ondraaglijk lijdenden, ongeneeslijk zieken, vluchtelingen en kinderen met een rugzakje. En maar roepen wie het best voor ze gaat zorgen, waar het meeste geld voor wordt uitgetrokken. Maar ...
4 meest gebruikte excuses om patiënttevredenheid niet te onderzoeken
news
8 maart 2017
Nieuws
Patiënten zijn de basis van uw praktijk en patiënttevredenheid moet als stijgende rode draad door uw praktijk vloeien. Maar helaas maakt de meerderheid van de zorgverleners onvoldoende gebruik van de voordelen die een onderzoek biedt. De 4 meest voorkomende bezwaren ...
Blog: Van teleurgestelde klant tot groot fan
blog
2 maart 2017
Blog
Een pakketje dat ‘s avonds tussen 18 en 21 uur bezorgd zou worden trof ik bij thuiskomst om 17 uur aan bij mijn voordeur. Onbeheerd, zonder briefje erbij van de bezorger of de buren. Vol verbazing belde ik de betreffende ...

 

VERDER LEREN


Het PraktijkmanagersNetwerk organiseert voor beginnende en ervaren praktijkmanagers trainingen op maat. Bekijk het volledige programma op www.pmacademie.nl.

 

Meest gelezen