menu
Medisch Ondernemen
lid worden inloggen

Patiënten

Online Dag van de Praktijkmanager: ‘Kruip in de huid van de patiënt en let op de details’
news
18 mei 2020
Nieuws
Tijdens de online Dag van de Praktijkmanager bespraken Alexander Tolmeijer (praktijkhouder Dentalways en adviseur Dentiva) en Fokje van der Sluis (praktijkmanager Dentalways) hoe je klanten kan werven en behouden door middel van een goede klantreis. Aan deze sessie ‘Basisprincipes van ...
6 tips voor praktijkmanagers tijdens de coronacrisis
news
17 maart 2020
Nieuws
De Nederlandse Vereniging voor Praktijkmanagers (NVvPM) in de huisartsenzorg plaatst een aantal tips voor praktijkmanagers tijdens de coronacrisis. ...
10 Tips voor een bijzondere patiëntervaring
news
24 februari 2020
Nieuws
Praktijkmedewerkers hebben aan de balie in een praktijk veel contact met patiënten, zowel bij binnenkomst als bij vertrek. Zo heb je als praktijk veel invloed op het creëren van een goede patiëntervaring, is het pleidooi van praktijkbegeleider Sjoerd Kuiken. ...
Save the date: Dag van de Praktijkmanager 14 mei 2020 in Hilversum
news
14 januari 2020
Nieuws
Op donderdag 14 mei zijn we voor de dertiende editie van de Dag van de Praktijkmanager te gast bij Theater Gooiland in Hilversum. En dat is geen toeval. Want Nederland is dan in de ban van het Songfestival. En wat ...
Zes tips voor praktijkmanagers om het werkplezier te vergroten
news
14 januari 2020
Nieuws
‘Gastvrijheid is belangrijk in onze praktijk’, stelt Esther Brounen (44), managementassistent bij tandartspraktijk Vriends-De Cock in Deurne. ‘Ik heb het geluk dat ik om de hoek van de praktijk woon. Daardoor ken ik veel patiënten die binnenkomen en maak ik ...
Startersdag: maak kennis met het beroep en met elkaar
news
19 november 2019
Nieuws
De Startersdag op 28 november in Amersfoort biedt beginnende praktijkmanagers een gevarieerd programma met voorbeelden uit de eerste lijn. Geert Dijkstra, directeur van MedischOndernemen, opent de dag met een welkomstwoord. Daarna zal Charlotte van den Wall Bake, coach Van den ...
Klachten voorkomen
news
24 juli 2018
Nieuws
Bij een klacht initieert de patiënt het leermoment van de zorgverlener. De zorgverlener voorkomt dergelijke initiatieven liever. Daarom in dit artikel aandacht voor het voorkomen van klachten. ...
Afspraakherinnering of afzegherinnering?
news
5 december 2017
Nieuws
Laatst kreeg ik een afspraakherinnering van een zorgverlener. Welgeteld één regel ging over de afspraak die stond ingepland. De drie zinnen die daarop volgden gingen over het afzeggen van de afspraak. Gek toch? ...
'Die roodgloeiende telefoon is voor niemand leuk'
news
8 november 2017
Nieuws
Huisartsen, tandartsen en andere praktijkhouders doen nog heel weinig met sociale media. Dat is jammer, vindt Janneke Stovers, manager van de afdeling webcare van ABN AMRO. ‘Ik denk dat er bij patiënten een grote behoefte is op dit vlak. ’ ...
Drie richtlijnen voor een betere patiëntervaring in de mondzorgpraktijk
news
12 juli 2017
Nieuws
Hoe biedt u uw patiënten de ultieme klantervaring? Uw technische expertise neemt de patiënt als vanzelfsprekend aan, met een persoonlijke benadering maakt u het verschil. ...
De 2 belangrijkste elementen van mond-tot-mondreclame
news
9 mei 2017
Nieuws
Binnen de (mond)zorg is mond-tot-mondreclame een effectieve manier om nieuwe patiënten te werven. Toch blijft het voor veel praktijkhouders onduidelijk hoe zij ervoor kunnen zorgen dat er positief over hun praktijk wordt gepraat. Met deze elementen maakt u mond-tot-mondreclame makkelijker ...
Omgaan met online reviews: 5 tips
news
6 april 2017
Nieuws
Meer dan de helft van de zorgconsumenten krijgt vertrouwen in een artsen of praktijk door een positieve beoordelingen van andere patiënten. Online reputatiemanagement is daarom van groot belang. 5 tips hoe (beter) om te gaan met online reviews. ...
4 meest gebruikte excuses om patiënttevredenheid niet te onderzoeken
news
8 maart 2017
Nieuws
Patiënten zijn de basis van uw praktijk en patiënttevredenheid moet als stijgende rode draad door uw praktijk vloeien. Maar helaas maakt de meerderheid van de zorgverleners onvoldoende gebruik van de voordelen die een onderzoek biedt. De 4 meest voorkomende bezwaren ...
9 tips voor het uitvoeren van een patiënttevredenheidsonderzoek
news
22 februari 2017
Nieuws
Patiënten zijn de basis van uw praktijk. De patiënttevredenheid zou de stijgende rode van uw praktijk moeten zijn. Dan is het natuurlijk wel belangrijk dat u onderzoekt wat patiënten van u vinden. Hoe pakt u een patiënttevredenheidsonderzoek aan? ...
Jouw praktijk: een goudmijn voor internetcriminelen
news
24 oktober 2016
Nieuws
Zonder dat je het beseft, bezit je iets heel kostbaars. Het is door je patiënten aan je toevertrouwd en je wordt geacht er heel goed voor te zorgen. Als je het kwijtraakt komen je patiënten in grote problemen en je ...
8 tips om lastige patiënten het hoofd te bieden
news
13 oktober 2016
Nieuws
Elke medische praktijk draait om de patiënt. Helaas zijn er dagen dat niet alle patiënten even vriendelijk en geduldig zijn. Op dagen als deze kun je de volgende tips toepassen, om ook hen een plezierige behandeling te bieden. ...
“Klachten moet je altijd serieus nemen”
news
6 oktober 2016
Nieuws
Online beoordelingen geven over een hotel, winkel of telefoon is tegenwoordig heel normaal. Maar ook het online beoordelen van zorgverleners wordt steeds vanzelfsprekender. Veel praktijkhouders doen daar weinig tot niets mee maar dat is niet verstandig, zegt Fenno Moes. ...
Patiënt geeft huisartsenpost een voldoende
news
29 september 2016
Nieuws
In een enquête van de regionale omroepen beaamt de helft van de respondenten de stelling 'In het algemeen is mijn ervaring met de huisartsenpost prima'. Een op de vijf respondenten is het daar niet mee eens. ...
3D-film kijken tijdens een tandartsbehandeling
news
6 september 2016
Nieuws
Niemand gaat graag naar de tandarts. De meeste mensen zijn op zijn minst gespannen, sommige mensen zijn zelfs angstig. Kliniek Tandheelkunde Sneek start komende maanden een proef met een virtual reality-bril die je kunt aansluiten op de smartphone. Deze ‘filmbril’ ...
“De dankbaarheid maakt het mooi”
news
22 augustus 2016
Nieuws
Tandartspraktijk Bleekerhûs heeft al jaren een RZA-contract (Regeling Zorg Asielzoekers). Sinds de vluchtelingenstroom komen er dan ook steeds meer asielzoekers bij de praktijk uit Drachten. “Over het algemeen is het gewoon heel leuk,” zegt praktijkmanager Ben Boerema. ...

 

VERDER LEREN


Het PraktijkmanagersNetwerk organiseert voor beginnende en ervaren praktijkmanagers trainingen op maat. Bekijk het volledige programma op www.pmacademie.nl.

 

Meest gelezen
Open modal