menu
Medisch Ondernemen
lid worden inloggen

Patiënten

Beveilig ook de printer!
news
13 augustus 2015
Nieuws
In de zorg is het van groot belang dat patiëntgegevens vertrouwelijk blijven en niet zomaar op straat komen te liggen. Daarom zijn computers, telefoons en tablets in de praktijk vaak goed beveiligd. Maar is dat wel voldoende? ...
Zo haal je alles uit je bedrijfspagina op Facebook
news
29 juni 2015
Nieuws
Het aanmaken van een Facebookpagina voor je praktijk is niet genoeg om op te vallen tussen de duizenden andere bedrijfspagina's. Hierbij een aantal tips om je Facebookpagina eruit te laten springen. ...
Meer controles door Wereld Kusdag
news
10 juni 2015
Nieuws
Ben jij klaar voor een kus? Die vraag kregen duizenden Nederlanders in mei en juni in de bus. Doel: hen aansporen om een controleafspraak bij hun tandarts of mondhygiënist te maken. Factoringbedrijf Infomedics bedacht en coördineerde de actie. ...
6 A’s die het goed doen in elk gesprek
news
1 juni 2015
Nieuws
Het voeren van een goed gesprek is een kunst op zich. Je moet luisteren, de juiste vragen stellen, letten op non-verbale signalen en ga zo maar door. De zes A's helpen je hierbij. ...
Blog: Geluksmomentjes
blog
27 mei 2015
Blog
U heeft het niet altijd door, maar elke dag liggen er potentiële geluksmomentjes voor het oprapen. Kleine dingen die voor een glimlach en een goed gevoel kunnen zorgen. Helaas mist u deze potentiële passie-boosters vaak, doordat u te druk en ...
Blog: Een goed begin is het halve werk
news
6 mei 2015
Nieuws
Herkent u dit? Vertrekkende medewerkers worden overladen met cadeaus, persoonlijke kaartjes en een groots afscheidsdiner. Kosten nog moeite worden gespaard. Maar de nieuwe medewerker die op maandag de praktijk binnenwandelt, moet zichzelf melden bij de balie en wordt op een ...
Laat uw website gratis analyseren!
news
28 april 2015
Nieuws
Wilt u een professionele analyse van uw website en deskundige tips om uw online aanwezigheid verder te verbeteren? Martijn Rademakers bespreekt in de komende edities van MedischOndernemen een aantal websites van eerstelijnszorgaanbieders ...
8 tips voor een effectieve praktijkinrichting
news
22 april 2015
Nieuws
Het beperken van geluid, genoeg licht, een goede indeling.. al deze zaken hebben bewezen invloed op onze productiviteit. Maar hoe richt je een praktijk zo efficiënt mogelijk in? Acht tips voor een sfeervolle en effectieve inrichting. ...
Blog: Een warm welkom in de praktijk
news
14 april 2015
Nieuws
Als een nieuwe patiënt zich aanmeldt, verdient hij een warm welkom. Er wordt een vaak jarenlange behandelrelatie aangegaan met de patiënt en daarom is een prettige ontvangst een belangrijk moment. De praktijk krijgt nooit een tweede kans voor een inschrijfmoment ...
Telefonische bereikbaarheid huisartsen kan beter
news
13 april 2015
Nieuws
De telefonische bereikbaarheid van huisartsen laat te wensen over. In een onderzoek van de Consumentenbond voor de Gezondgids van april 2015 voldeed ruim 33% van de praktijken niet aan de norm: 19% was telefonisch niet bereikbaar en bij 14% werd ...
Zo hou je een topper bij de receptie
news
31 maart 2015
Nieuws
Een onbeleefde, niet geïnteresseerde of onaardige receptioniste zet het hele team en de praktijk meteen op 0-1 achter en dat kan niet de bedoeling zijn. Niemand zal een dergelijke receptioniste aannemen en toch kom je ze regelmatig tegen: toppertjes die ...
Werf nieuwkomers in uw woonplaats als patiënt
news
26 januari 2015
Nieuws
Hoe kunt u ervoor zorgen dat nieuwe inwoners in uw woonplaats voor uw praktijk kiezen en bestaande klanten u trouw blijven? Marketingdeskundige Marcel Aalders geeft tips over het belang van loyale klanten en uw positie in Google. ...
Eerstelijnsorganisaties kritisch op voorstel klachtenwet
news
20 januari 2015
Nieuws
In een gezamenlijke brief aan de tweede kamer hebben beroepsorganisaties uit de eerstelijns zorg hun kritiek geuit op de nieuwe klachtenwet (Wkkgz). Onder andere KNMT, NVM, LHV en ANT ondertekenden de brief. ...
Wat willen patiënten nou echt?
news
24 december 2014
Nieuws
Patiënten willen dat zorg– welke vorm dat ook aanneemt – kwalitatief in orde is en voldoet aan hun behoeften. Dat is de technische kant van service. Maar ervoor zorgen dat het in orde is, is niet voldoende om patiënten aan ...
Doe uw voordeel met jattende patiënten
blog
23 december 2014
Blog
Artsen kunnen zich tijdschriftabonnementen besparen en medische communicatieprofessionals hebben er een nieuwe uitdaging bij dankzij frivool wetenschappelijk onderzoek over mediagedrag in de wachtkamer. Maak de communicatie in uw wachtkamer net zo populair als de roddelbladen. ...
De canon van de tandheelkunde
product
24 oktober 2014
Product
De Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot Bevordering der Tandheelkunde (KNMT) brengt in het kader van haar honderdjarig jubileum de Canon van de tandheelkunde uit. ...
Advertorial: Maak het wachten aangenamer!
news
22 oktober 2014
Nieuws
Tijdschriften zijn onmisbaar in de wachtruimte van uw praktijk. Als praktijkhouder doet u er alles aan om de wachttijden voor patiënten zo kort mogelijk te houden, maar toch gebeurt het dat de patiënten (lang) moeten wachten. ...
Borstkankerziekenhuis meest patiëntvriendelijke kliniek
news
24 september 2014
Nieuws
Patiënten geven het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis een waardering van 9,8 op ZorgkaartNederland.nl. Het borstkankerziekenhuis heeft de titel 'Meest patiëntvriendelijke kliniek 2014' gekregen. Deze publieksprijs is een initiatief van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF). ZorgkaartNederland.nl is de grootste reviewsite voor ...
Dierendag is Landelijke Open Dag Dierenartsen
news
23 september 2014
Nieuws
Van Oostburg tot Norg en van Middenmeer tot Asten doen dierenartsen in Nederland op Dierendag mee aan de Landelijke Open Dag Dierenartsen. Onder het motto 'Kom ook kijken en beleef het mee' openen dierenartsen op 4 oktober hun deuren voor ...
Helft patiënten durft arts niets te vragen
news
22 september 2014
Nieuws
Veel chronisch zieken durven tijdens een gesprek met hun arts niet verder te vragen. Ruim de helft ervaart een barrière, wil niet lastig zijn of heeft het idee dat de dokter te weinig tijd heeft. ...

 

VERDER LEREN


Het PraktijkmanagersNetwerk organiseert voor beginnende en ervaren praktijkmanagers trainingen op maat. Bekijk het volledige programma op www.pmacademie.nl.

 

Meest gelezen