Philips blijft zich ontwikkelen in zorgtechnologie
Zo komt er er een speciaal platform voor jonge ouders, waarop gegevens van onder meer slimme thermometers en babymonitors gekoppeld worden met informatie over voedings- en slaappatronen. Ook is het mogelijk de informatie met specialisten te delen. Hetzelfde geldt voor een app voor hartgezondheid en een speciale 'smart' toepassing voor slaaptherapie.
Eindeloos
"De mogelijkheden zijn eindeloos", zei Pieter Nota, topman van Philips Personal Health en tevens eindverantwoordelijk voor de marketing van het concern. Hij weet dat Philips voor het grote publiek nog altijd vooral bekend staat als de maker van koffiezetmachines, scheertoestellen en andere consumentenelektronica en minder vanwege de medische apparatuur. "Voor de kant die wij op willen is het zaak die slag te maken. Daar zit de komende tijd de uitdaging."
Zo startte Philips onlangs een omvangrijke mediacampagne om dat doel te bereiken. Maar ook via specialisten hoopt het concern een voet tussen de deur te krijgen. "Wij hebben data waarmee we kunnen aantonen dat onze aanpak werkt. Het is zaak om daar een vertaalslag te maken richting consumenten." Nota gaf niet prijs hoeveel geld is gemoeid met de campagnes. "Maar het mag duidelijk zijn dat Philips miljoenen investeert in marketing en dat ook zal blijven doen."
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Het consult loopt in de SOEP
26 mrt om 12:45 uur 3 minMidden in de coronacrisis schreef fysiotherapeut Gideon de Haan blogs bij MedischOndernemen over zijn…
Fysiotherapeuten doen dankzij SpotOnMedics waar ze goed in zijn: zich richten op patiëntenzorg
12 mrt om 12:30 uur 4 minFysiotherapeuten moeten kunnen doen waar ze goed in zijn: patiënten helpen. De systemen van SpotOnMedics dragen…
Reviews in de zorg zijn altijd zinvol
26 feb om 15:00 uur 5 minInspectie oordeelt positief over hybride praktijk DocLine Utrecht
8 feb om 12:15 uur 4 min'Health Arena' als nieuw gezondheidscentrum van de toekomst?
7 feb om 15:30 uur 4 minDe Health Arena van het Belgische in4care is een nieuw zorgconcept voor een innovatief…
Verhoogde prestaties in fysiopraktijken dankzij SpotOnMedics
22 jan om 10:15 uur 3 minDat data niet eng hoeft te zijn, dat weten de experts van SpotOnMedics al lang. Hun software wordt gebruikt…
Jan Henk Nawijn bouwt al zes jaar aan keurmerk: ‘In elke gemeente een Lieve Tandarts’
18 jan om 14:00 uur 7 minJan Henk Nawijn introduceerde in 2017 het keurmerk De Lieve Tandarts, waarbij zich inmiddels bijna 100…
Verlagen van werkdruk in de zorg door efficiënte communicatie en kennisuitwisseling
18 jan om 11:37 uur 4 minVolle wachtkamers, overvolle agenda's en telefoonlijnen, administratieve druk. We weten allemaal dat de zorg…
Reactie toevoegen