€ 1000 bonus voor ‘unieke inzet zorgpersoneel’ tijdens coronacrisis
Nadat een motie voor betere beloning voor zorgpersoneel het deze week na drie keer stemmen niet haalde, besloot het kabinet tot een bonus van 1000 euro netto.
Het geld is bedoeld voor verpleegkundigen, verzorgenden, helpenden, schoonmakers en het andere ondersteunend personeel in alle sectoren van de zorg. Dus de verpleeghuiszorg, ziekenhuiszorg, ambulancezorg, gehandicaptenzorg, revalidatiezorg, wijkverpleging, jeugdzorg, geestelijke gezondheidszorg en andere zorgsectoren.
Loket voor 1 oktober open
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport zorgt er in overleg met zorginstellingen voor dat het geld terechtkomt bij de mensen voor wie het bedoeld is. Tijdens de zomer wordt verder uitgewerkt hoe de subsidie zo goed, en zo eenvoudig mogelijk kan worden uitgekeerd. Daarbij is het uitgangspunt dat de administratieve last voor zorginstellingen zo laag mogelijk blijft. Het streven is om het loket waar de bonus kan worden aangevraagd uiterlijk 1 oktober te openen.
Link: Rijksoverheid
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
‘Een goede praktijkmanager verdient zichzelf terug’
3 minZorgverleners laten nog vaak fiscaal voordeel liggen
7 minMondzorg Praktijk Anno Nu: 'Tandarts, let op ‘real time’ uitdagingen'
2 minZilveren Kruis investeert in basisteam huisartsen en regionale ontwikkelingen
3 min‘Stand van de zorg’: NZa vreest voor toegankelijkheid en betaalbaarheid
4 minHeerlense kinderen krijgen brief over tandartsbezoek
2 minBeoordelingsgesprekken passé: ‘Help medewerkers beter te worden in hun werk’
4 minThieu Heijltjes bespreekt Paul Wormer: ‘De dokter in de vakgroep’
4 minEen organisatie zonder hiërarchie werkt niet. Dat schreef ik op mijn flip-over voor mijn gesprek met 5…

Reactie toevoegen