Kabinet komt klein bedrijf met zieke werknemer tegemoet
Dat zegt minister Asscher in de Telegraaf.
Voor het tweede jaar moet er een collectieve regeling komen. Asscher is bezig om de opties op een rij te zetten. Volgens de minister hoeft het grote bedrijfsleven niet geholpen te worden. Zij zouden de lasten zelf kunnen dragen.
De Tweede Kamer dringt al langer aan op een oplossing. Probleem is dat kleine bedrijven geholpen moeten worden zonder dat de overheid opdraait voor de kosten door een instroom in de WIA, de opvolger van de WAO. Ook hecht Asscher eraan dat zieken inkomenszekerheid houden. De VVD wil dat werkgevers alleen nog verplicht worden het tweede jaar door te betalen als de ziekte wordt veroorzaakt door het werk, maar dat ziet de PvdA-bewindsman dus niet zitten.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Tweede Kamer: ‘Standpunt huisarts over euthanasie moet duidelijker’
3 min‘Een goede praktijkmanager verdient zichzelf terug’
3 minZorgverleners laten nog vaak fiscaal voordeel liggen
7 minMinister Bruins wil meer regie patiënt over eigen dossier
3 minZilveren Kruis investeert in basisteam huisartsen en regionale ontwikkelingen
3 min‘Stand van de zorg’: NZa vreest voor toegankelijkheid en betaalbaarheid
4 minBeoordelingsgesprekken passé: ‘Help medewerkers beter te worden in hun werk’
4 minThieu Heijltjes bespreekt Paul Wormer: ‘De dokter in de vakgroep’
4 minEen organisatie zonder hiërarchie werkt niet. Dat schreef ik op mijn flip-over voor mijn gesprek met 5…

Reactie toevoegen