'De Lieve Tandarts' bezorgt patiënten en medewerkers positief gevoel
Er zijn maar weinig mensen die met plezier voor de periodieke controle naar hun tandarts gaan. Sommigen mijden de tandarts zelfs. Bij Mondgezondheidscentrum Amersfoort doen de medewerkers het daarom anders. ‘Wij nemen de tijd. Je moet gehoord, gezien en geholpen worden. Dan stap je met een positief gevoel weer naar buiten’, zegt Iris Oehlers.
Ze begrijpt dat mensen niet graag hun tandarts bezoeken of de controle uitstellen. ‘Alles gaat vaak heel snel in een tandartspraktijk. Wij willen juist de tijd nemen. Een afspraak duurt soms wel een uur. We willen patiënten leren kennen en gaan uit van een persoonlijke benadering. Dat wordt gewaardeerd.’
Keurmerk De Lieve Tandarts
Mondgezondheidscentrum Amersfoort is er voor iedereen, maar wil het tegenovergestelde zijn van de grote tandartspraktijken. ‘Voor patiënten én voor medewerkers. Iedereen moet het fijn vinden om bij ons te werken, het prettig vinden om ons te bezoeken en vervolgens met een positief gevoel naar huis gaan', legt Iris uit. 'Als tandarts wil je goede zorg verlenen en dat duurt dan soms iets langer. Die ruimte creëren wij en door onze aanpak zijn wij officieel onderdeel van ‘De Lieve Tandarts’.
Bemiddelingsplatform
CSI: Clean Smile Investigation
Link: Mondgezondheidscentrum Amersfoort , Amersfoort In de buurt: ‘Bij deze tandarts stap je met een goed gevoel naar buiten’ , 1 september 2020

Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Erik van Dam (vvAA): ‘Zzp-wet opnieuw op de lange baan, maar fiscus handhaaft wel’
17 nov om 14:15 uur4 minDe ontwikkeling van de nieuwe zzp-wet lijkt opnieuw te stagneren. Het demissionaire kabinet…
Belastingdienst toetst op schijnzelfstandigheid: details vaak doorslaggevend
5 nov om 15:30 uur4 minOm meer duidelijkheid over de inzet van zzp’ers in de zorg te krijgen, legde de KNMT, samen…
KNMT: 'Tijd niet rijp voor onderhandelingen over cao'
5 nov om 12:30 uur2 minDe ledenraad van de KNMT heeft het bestuur gevraagd duidelijkheid te bieden over de cao. Op…
‘Stand van de zorg’ van NZa: ‘Mondzorg voor een dubbele uitdaging: personeelstekort en zorgmijding’
31 okt om 13:00 uur4 minDe mondzorg in Nederland staat onder toenemende druk door een combinatie van personeelstekort…
Afvaren op een ijsberg aan wet- en regelgeving
16 okt om 16:00 uur5 minWe staan aan de vooravond van een onomkeerbare verschraling van de zorg, voorspelt Alexander Tolmeijer,…
Prinsjesdag-webinar: ‘De arbeidsrelatie met zelfstandigen blijft een speerpunt’
2 okt om 13:00 uur5 min‘Mondzorg kwetsbare ouderen is een graaicultuur geworden’
19 sep om 09:15 uur4 minEenVandaag deed onderzoek naar de praktijken van mondzorgketens, die in verpleeghuizen veel…

Reactie toevoegen