3 redenen waarom tandartsx@hotmail.com een slecht idee is
Reden 1: een hotmail.com e-mailadres zorgt voor een onprofessionele uitstraling
Het is algemeen bekend dat een hotmail.com e-mailadres gratis is. Dit kan, vaak onterecht, de indruk wekken dat de praktijkhouder niet heeft willen investeren in een degelijk ICT-systeem. Daarnaast kan ook de indruk ontstaan dat de praktijk kleinschalig is opgezet terwijl dit niet het geval hoeft te zijn.
Reden 2: een hotmail.com e-mailadres is fraudegevoelig
Als u een hotmail.com e-mailadres voor uw praktijk gebruikt, kan iedereen zich voordoen als een medewerker van uw praktijk. Stel dat het e-mailadres van een tandartspraktijk tandartsx@hotmail.com is. Een kwaadwillend persoon kan ervoor kiezen om het e-mailadres: rob.tandartsx@hotmail.com aan te maken. Dit e-mailadres lijkt heel erg op het e-mailadres van de praktijk. De kwaadwillend persoon kan zich zodoende gemakkelijk voordoen als een medewerker van uw praktijk.
Reden 3: de privacy is niet gewaarborgd
Wanneer een patiënt naar een andere praktijk overstapt, wordt het patiëntendossier soms via de e-mail naar de nieuwe praktijk gemaild. Als het e-mailadres van de nieuwe praktijk bijvoorbeeld op hotmail.com eindigt, zal de e-mail met het patiëntendossier ook voor derden te openen zijn.
Microsoft heeft namelijk het recht om alle e-mails, die op hun servers worden opgeslagen, te openen. De kans dat dit gebeurt is echter nihil, maar het blijft een goede reden om beter géén gebruik van een hotmail.com mailadres als praktijkmailadres te gebruiken.
Roberto Lamsberg
Dit artikel is geschreven door DCManagement.
DCManagement is dé sparringpartner voor praktijkhouders van mondzorgpraktijken!
Klik hier om naar de website van DCManagement te gaan.

Contactgegevens met gmail.com of hotmail.com zijn onprofessioneel en fraudegevoelig.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
TopMondzorg neemt Fresh over en groeit naar 169 praktijken
19 nov om 13:00 uur4 minMondzorgketen TopMondzorg neemt collega-organisatie Fresh over. Alle onderdelen van Fresh –…
Mondzorg-ondernemer Thomas Rietrae: ‘Verdere ketenvorming, maar ook menselijke maat in de zorg’
13 mrt om 15:00 uur4 minDe Lieve Tandarts gaat op zoek naar goede poetsinstructie: Coproductie levert drie preventiefilmpjes op
5 feb om 13:00 uur3 minJan Henk Nawijn is oprichter van het keurmerk De Lieve Tandarts en schrijft regelmatig blogs voor…
Coach Chris Eijkenaar helpt fysiopraktijken zichzelf opnieuw uit te vinden: ‘Kijk met een ondernemersbril naar je meerwaarde’
3 okt 2024 8 minDental Clinics en ReviewCollect over hun succesvolle samenwerking: ‘Lovende reviews bieden een enorme positieve energie aan het hele team’
16 jul 2024 8 minDental Clinics heeft de afgelopen jaren een indrukwekkende groei doorgemaakt. Sinds 2021…
Jouw praktijk en Google
8 mei 2024 4 minTwintig jaar geleden had ik niet kunnen verwachten dat Google anno 2024 nog steeds zo belangrijk zou zijn voor…
Reviews in de zorg zijn altijd zinvol
26 feb 2024 5 minMascha van Wermeskerken over het strategisch jaarplan: ‘Het ideale plaatje helder op het netvlies van het team’
15 feb 2024Mascha van Wermeskerken, eigenaar van Dentiness, is praktijkmanagementcoach en -adviseur voor het…

Reactie toevoegen