menu
Medisch Ondernemen
lid worden inloggen
23 juni 2020

Keten 'RDW Tandartsen' gaat verder als 'Denteam'

Denteam is de nieuwe naam van RDW Tandartsen, een keten met twintig vestigingen in Nederland. Peter Peters, de nieuwe CEO, is verantwoordelijk voor de nieuwe koers. Denteam is een geregistreerd handelsmerk van CDC Group Holland B.V.
Keten 'RDW Tandartsen' gaat verder als 'Denteam' 'Peter Peters, sinds kort CEO van RDW Tandartsen, heeft een visie.' Zie: www.denteam.nl

RDW Tandartsen ontstond in 2011 uit de samenwerking tussen twee tandartsen, Marc Rooker en René de Wit, beiden eigenaar van twee praktijken. In 2014 nam G Square Healthcare Private Equity LLP, een Londense investeringsmaatschappij, de groep over en groeide de organisatie uit tot zijn huidige vorm.

 

'Opereren onder eigen naam'

Kenmerkend voor de formule is dat lokale praktijken na overname door de keten hun eigen naam behouden. 'Denteam neemt tandartspraktijken en patiëntbestanden over', vermeldt de nieuwe website van de organisatie. Peter Peters werkte tot 2017 als CEO bij Beter Horen en is sinds dat jaar CEO bij de Fitland Group. 

 

'Investeren in mensen'

Het management van RDW Tandartsen heeft zich de afgelopen maanden tijdens de coronacrisis beraden over de toekomst. Volgens Peter Peters kan een keten alleen gezond groeien vanuit een onderbouwde visie. ‘Een praktijk overnemen en je beperken tot de exploitatie is niet voldoende om gezond de toekomst in te gaan. Het is noodzakelijk dat we investeren in onze mensen op de werkvloer en de organisatie. Ze moeten trots kunnen zijn op de organisatie en het team waar ze in werken.’

 

'Overhead in balans'

In de visie van het nieuwe Denteam gelden 'lean' en 'meaningful' als belangrijke waarden. De organisatie moet compact en slagvaardig zijn, aldus een persbericht, door korte communicatielijnen, 'slimme ICT-toepassingen en creatieve oplossingen'. Praktijken krijgen ondersteuning vanuit een servicecenter, met een team dat praktische zaken regelt. Medewerkers krijgen de kans te groeien in verantwoordelijkheid, door trainingen te volgen. 'De overhead van onze organisatie moet in balans blijven zodat we gezond kunnen blijven investeren. Immers, het servicecenter is er om de praktijken te dienen en niet andersom', aldus Peters in een persbericht.

 

Wilt u ook op de hoogte blijven van Medisch Ondernemen? Schrijf u hier in voor onze nieuwsbrieven Eerstelijn en Mondzorg.   

Foto: Shutterstock (747094207)
Geplaatst door: Redactie MedischOndernemen Redactie MedischOndernemen
Redactie
Gerelateerde artikelen