"eHealth? Gewoon doen"
Een aantal huisartsen en praktijkondersteuners die veelvuldig gebruik maken van eHealth, delen hun ervaring in een whitepaper van Nictiz.
"Een onterechte vrees is dat eHealth afbreuk zou doen aan de kwaliteit van de patiëntenzorg," zo staat geschreven. "Bij goede integratie blijft de kwaliteit behouden en neemt de service naar patiënten toe."
Eugen Zuiderwijk, huisarts en manager in gezondheidscentrum Maarssenbroek,onderschrijft dit: "Het is belangrijk om aandacht te besteden aan integratie in de patiëntenzorg: op welke wijze maak je eHealth een onderdeel van de reguliere zorgverlening. Onze drijfveer was steeds goede patiëntenzorg te bieden en daarin te verbeteren. eHealth is voor ons daarin een belangrijke drager, omdat we daarmee het patiëntenperspectief in de zorg kunnen versterken."
Lees meer over de ervaringen met verschillende soorten eHealth in deze whitepaper.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
'Dankzij DentalRules hebben we de planning op orde, een betere omzet en meer overzicht'
4 minDe kracht van beeld: Waarom Video Connect onmisbaar is in jouw praktijkvoering
4 minHoogste tijd voor effectonderzoek naar AI in de eerste lijn
5 minHadoks, Juvoly en Vcare werken samen aan nieuwe AI-triagetool
5 minPraktijkmanagement software: kostenpost of waardedrijver?
5 min'Digital first' als groeimodel: De succesvolle strategie van Arts en Zorg
5 minDe Arts en Zorg Groep is in korte tijd uitgegroeid tot een van de grotere spelers in de…

Reactie toevoegen