"eHealth? Gewoon doen"
Een aantal huisartsen en praktijkondersteuners die veelvuldig gebruik maken van eHealth, delen hun ervaring in een whitepaper van Nictiz.
"Een onterechte vrees is dat eHealth afbreuk zou doen aan de kwaliteit van de patiëntenzorg," zo staat geschreven. "Bij goede integratie blijft de kwaliteit behouden en neemt de service naar patiënten toe."
Eugen Zuiderwijk, huisarts en manager in gezondheidscentrum Maarssenbroek,onderschrijft dit: "Het is belangrijk om aandacht te besteden aan integratie in de patiëntenzorg: op welke wijze maak je eHealth een onderdeel van de reguliere zorgverlening. Onze drijfveer was steeds goede patiëntenzorg te bieden en daarin te verbeteren. eHealth is voor ons daarin een belangrijke drager, omdat we daarmee het patiëntenperspectief in de zorg kunnen versterken."
Lees meer over de ervaringen met verschillende soorten eHealth in deze whitepaper.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Breng natuurbeleving in je praktijk met Natuurscherm.com
3 min‘Huisarts in Beeld’ bij Hooge Platen in Breskens: ‘Uitkomst in nijpende situaties’
4 minHuisarts in Beeld: digitale hulplijn voor huisartsenpraktijken
5 minNivel: ‘Zorggebruikers staan open voor veel meer digitale huisartsenzorg’
4 minVeel Nederlanders willen een groter deel van hun huisartsenzorg digitaal ontvangen. Dat…
Nivel: ‘Inzet AI onder huisartsenpraktijken nog beperkt’
4 minEen meerderheid van de huisartsenpraktijken in Nederland heeft behoefte aan ondersteuning…
IZA-monitor over eerste lijn: groei capaciteit én wachttijden
4 minDentalRules Gebruikerscongres 2025: Een dag vol inspiratie in het Olympisch Stadion
3 minHeeft u zin in een dag vol inspiratie, praktische inzichten en waardevolle ontmoetingen?…

Reactie toevoegen