Eindelijk zomer!
Ik vind het altijd een heerlijke periode, de zomer. Niet alleen vanwege de vakantie, maar ook op het werk. Een break tussen het drukke voorjaar en het nog drukkere najaar. In een ander tempo je werk doen en de mogelijkheid om wat afstand te nemen. De tijd om terug te blikken en vooruit te kijken.
Hoe gaat het nu eigenlijk? En bereiken we ons doel op deze manier? Waar kunnen we bijsturen?
Als het kan, creëer ik een moment om met het niet vakantie vierende deel van het team bij elkaar te gaan zitten. Met de benen op tafel en een zak chips erbij om eens kritisch te kijken naar wat er gebeurt. Van de verbeterpunten maken we een lijst, maar we benoemen ook wat wel goed gaat want daar verliezen we het zicht wel eens op, terwijl dat juist zo belangrijk is voor de motivatie van iedereen.
Dan kunnen we, als de vakanties zijn geëindigd en de temperaturen weer dalen, er met z’n allen met frisse energie weer tegenaan en weten we weer waar we naar toe aan het werken zijn.
Het PM Netwerk wenst je een hele fijne zomer!
Heleen
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Bijna helft huisartsen meldt burn-outklachten: ‘Vertrouwen in huisarts als professional moet weer terug’
4 min'Tweederde van de huisartsen overweegt eerder te stoppen vanwege werkdruk'
2 minEen kleine survivalgids voor leidinggevenden: Zo maak je als manager het verschil
4 minStimuleringssubsidie voor opleiden VS en PA in huisartsenzorg verlengd
3 minLukas Heijdt over ‘botsende generaties’ in de mondzorg: ‘Het kan echt stormen op de werkvloer’
5 minLukas Heijdt is psycholoog en coach, en werkt bij Generatie Storm, een bureau dat organisaties en praktijken…

Reactie toevoegen