Show je praktijk: De Watersnip
“We wilden de behandeling voor cliënten meer visueel maken door een projectie te laten zien van het te verwachten resultaat. Voorbeelden zijn voor onze cliënten zichtbaar gemaakt met tv's voorzien van webcasting in onze wachtkamer. De volledige huisstijl van de praktijk is op de schop gegaan,” aldus Landman. De naam is veranderd van ‘tandartspraktijk de Watersnip’ naar 'de Watersnip, kliniek voor mondzorg’.
“Deskundigen op het gebied van interieurinrichting en ontwerp hebben geholpen om de visie van de praktijk door te voeren in de nieuwe huisstijl, zowel in de ontvangstruimte als digitaal.”
Ontvangstruimte
“De ontvangstruimte straalt nu rust uit en roept een woonkamergevoel op. Alleen de behandelruimtes hebben een klinische setting gehouden. De ruimte is persoonlijk gemaakt door het team items te laten plaatsen in een grote wandkast. Dit kunnen foto's zijn, boeken of bijvoorbeeld zelfgemaakte schilderijen. De bedoeling hiervan is om een menselijk aspect te laten zien en daarmee de drempel te verlagen.”
“Een ander belangrijk aspect is dat de ontvangstruimte rust moet uitstralen. Er is een leestafel en een zitgedeelte wat de interactie tussen patiënten eenvoudiger maakt. Door het ontstaan van gesprekken wordt afleiding gecreëerd,” vertelt Landman.
Reacties
Geert Landman vertelt dat de reacties van bezoekers overwegend positief zijn: “Het kleur gebruik, de zit opstelling, de entourage, de aankleding met verse bloemen en de persoonlijke touch geeft mensen een welkom gevoel.”

Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
‘Prachtige Praktijk’ Westerhage in de Haagse Beemden Breda: ‘Veel patiënten komen pas bij pijnklachten’
28 jan om 11:26 uur 4 minIn zijn blogs belicht Jan Henk Nawijn, directeur van De Lieve Tandarts, regelmatig ‘gewone’ tandartspraktijken…
Tandartspraktijk Mondzorg Hoorn ‘met een plus’: tandheelkunde voor mensen met een ‘kleine beurs’
16 jan om 15:37 uur 4 minTandartsen Ineke Wagendrever en Marco Pachón hebben een bijzondere missie: mondzorg toegankelijk maken voor…
Tandartspraktijk Maas en Waal: ‘Je kunt pas helpen als je goed kunt luisteren’
5 dec 2024 3 minEen ontspannen sfeer, persoonlijke aandacht en hoogwaardige zorg. Dat is waar tandartspraktijk Maas en Waal in…
LACH Mondzorg-tandartsen over de handhaving van de DBA: ‘We kiezen uit overtuiging voor loondienst, maar of dat rendabel is?’
15 nov 2024 5 minAnderhalf jaar geleden openden tandartsen Cheryl Tjon, Bart Jansen en Paul Heijnen hun praktijk LACH Mondzorg…
Tandendokters Tuinzigt: ‘Mensen voelen zich gehoord door ons’
9 okt 2024 4 min‘De tandarts is er om mensen te helpen', is het motto van Salah Eddin Alasaad van Tandendokters Tuinzigt in…
Tandartspraktijk Romero heeft alle disciplines in huis: ‘Als ondernemer moet je verder denken’
4 okt 2024 5 minNoemi Romero-Torrijos is de drijvende kracht achter Tandartspraktijk Romero in Honselersdijk…
Huisartsenpraktijk verduurzamen met het hele team: ‘Minder voorschrijven, minder materialen, minder doen kost geen tijd’
12 jul 2024 7 minHuisarts Claudine van Lith runde tot april dit jaar een eigen praktijk in Olst. Ze vertelt terugblikkend hoe ze…
Bouwen in 2024. Geduld is een schone zaak
4 jun 2024 4 minDat bouwproces kost in theorie twee tot drie jaar. Maar meestal meer. Naast tijd vraagt bouwen daarom ook…
Reactie toevoegen