Lannet Dental ontzorgt tandartspraktijken: Praktijkondersteuning op basis van veiligheid, goede documentatie en continuïteit
Veiligheid
Veiligheid staat bovenaan bij Lannet Dental. Als automatiseerder is het bedrijf zelf ook ISO27001 en NEN7510 gecertificeerd, waardoor het projecten standaard volgens protocollen uitvoert. René en Richard vertellen dat ze de netwerkapparatuur op afstand monitoren. ‘Als een internetverbinding uitvalt, dan krijgen we daar een melding van. Nieuwe updates installeren we op de achtergrond zodat de veiligheid gegarandeerd blijft.’
Projectplan
Bij praktijken die nog geen klant zijn, voeren de IT-engineers eerst een inventarisatie uit. ‘Dat betekent dat we het hele netwerk nalopen en de knelpunten vaststellen’, zegt Richard. ‘Vervolgens maken we een projectplan en zetten we een volledig nieuwe omgeving op, met bijvoorbeeld nieuwe computersystemen, praktijkmanagementsystemen en telefonie (‘Managed Voice’). We kunnen de praktijken dus compleet ontzorgen.’ De dentale IT-engineers zijn op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen rond praktijkmanagementsystemen, producten en administratieve software.
Continue monitoring
Lannet Dental monitort de systemen dag en nacht, ook in het weekend, via Power BI-monitoring. ‘Is er ergens een storing dan pakt de collega van de storingsdienst dit op, ook ‘s weekends. De betreffende praktijk wordt proactief benaderd en collega’s krijgen een bericht. Binnen Lannet Dental hebben we bijvoorbeeld een speciale app-groep die de signalen vanuit onze klanten oppakt en volgt. Voordat de praktijk open gaat zijn de meeste storingen alweer verholpen.’
Kennisbank en documentatie
Lannet Dental ondersteunt de tandartspraktijk bovendien met een eigen ‘dentale kennisbank’, vertelt René. ‘Dat is een Wiki-naslagwerk, waardoor we de kennis binnen Lannet Dental over de automatisering in tandartspraktijken systematisch vastleggen. Stel, de klant heeft een röntgenapparaat met een bepaalde foutcode. De oplossing daarvan leggen we hierin vast met een uitvoerige instructie, zodat de afdeling Support in vergelijkbare gevallen het probleem snel kan oplossen.’
‘Wij documenteren zo nauwkeurig mogelijk. We maken, na goedkeuring van de praktijk, foto’s van onder andere de kamers en de apparatuur. Als een praktijk belt kunnen de collega’s gelijk zien hoe de praktijk is ingericht, hoe de apparatuur staat en hoe we het probleem makkelijk kunnen oppakken en oplossen.’
Backup
De collega’s binnen Lannet Dental houden ook elkaar op de hoogte, aldus René. ‘Als er iets is nemen praktijken contact op met onze afdeling Support, die vervolgens ruggespraak hebben met de engineers. Bij Lannet Dental weten we hoe het netwerk van onze klanten in elkaar zit. De klant hoeft daardoor niet steeds opnieuw hetzelfde verhaal te vertellen. We werken altijd met twee engineers per tandartspraktijk. Zo is er altijd backup.’
Kijk voor alle diensten van Lannet Dental op:
www.tandartspraktijkautomatisering.nl
Lannet Dental | Sprendlingenstraat 55, Oisterwijk
013 – 747 0 747 | info@lannet.nl | support@lannet.nl |

Foto: Tandheelkundig Centrum Oisterwijk, onderdeel van Prime Dental Alliance
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
IZA-monitor over eerste lijn: groei capaciteit én wachttijden
11 sep om 16:15 uur 4 minDentalRules Gebruikerscongres 2025: Een dag vol inspiratie in het Olympisch Stadion
4 sep om 15:15 uur 3 minHeeft u zin in een dag vol inspiratie, praktische inzichten en waardevolle ontmoetingen?…
Huisartsenorganisatie Medi-Mere pioniert succesvol met Juvoly-AI in telefonische triage
4 sep om 15:00 uur 5 minCobbler Cloud: een veilig en onafhankelijk alternatief voor grote cloudaanbieders
28 aug om 09:00 uur 5 minVan Flexdokter naar Zelfzoekdokter
27 aug om 14:45 uur 5 minIn de boekbespreking van ‘de Vragendokter’ van Jojanneke Kant vroeg Thieu Heijltjes zich af…
‘Tandartsen staan overwegend positief tegenover AI’
20 aug om 12:15 uur 3 minDe digitale voordeur: zo maak je zorg toegankelijker en efficiënter
10 jul om 13:30 uur 3 minPatiënten verwachten duidelijkheid. Zoveel mogelijk gemak en snelheid. Toch blijft de…
Hikos helpt patiënten door de ‘medische doolhof’: Een extra paar ogen op afstand
30 jun om 12:30 uur 5 minBij het online platform Hikos kunnen patiënten via beeldbellen overleggen met een specialist…
Reactie toevoegen