ANT en KNMT steunen aangifte tegen tabaksindustrie
"De tandarts ziet dagelijks bij rokende patiënten de nare gevolgen van tabak. Roken leidt tot ernstige tandvleesontstekingen, het verlies van tanden en is verantwoordelijk voor 75% van de gevallen van mond- en keelkanker", zegt voorzitter van de KNMT Wolter Brands op de eigen website.
Ook de ANT heeft zich officieel aangesloten bij de rechtszaak tegen de (Nederlandse) tabaksindustrie, zoals deze is aangespannen door de advocate Benedicte Ficq. Daarmee wil de ANT mede namens alle tandartsen in Nederland een duidelijke boodschap afgeven, namelijk dat het afgelopen moet zijn met de kwalijke invloed van deze gezondheid ondermijnende sector.Tandarts en ANT-voorzitter Jan Willem Vaartjes: “De ANT hoop dat de rechtszaak eraan bijdraagt dat er strenger beleid komt ten aanzien van roken. Het verslaafd maken van de Nederlandse jeugd en overige gebruikers moet u echt stoppen.”
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Mr. Shirin Slabbers (VvAA) over ‘Uh E-health!?’: ‘Breng regels en risico’s in kaart’
5 minSamenwerken vanuit de maatschap. Wat zijn de aandachtspunten?
Fiscale aspecten van de samenwerking tussen praktijkmanager en praktijkhouder
Als een praktijkmanager voorafgaand aan een praktijkovername in loondienst treedt, zijn de fiscaal-juridische…
Mr. Shirin Slabbers (VvAA) over e-health in de mondzorg: ‘Regel de juridische kant goed, voorkom claims en boetes’
5 minProtocollen maken lui!
3 minGabie Bouman (KNMT) bij Mondzorgpraktijk Anno Nu: ‘De Wtza brengt veel nieuwe verplichtingen met zich mee’
5 minTijdens het congres Mondzorgpraktijk Anno Nu op 5 februari vertelt Gabie Bouman (KNMT) over…

Reactie toevoegen