Een slimme tandenborstel waardoor tandartsen en mondhygiënisten via een speciale app inzicht krijgen in de poetsprestaties van patiënten. Dat presenteerde Philips op de techbeurs IFA in Berlijn.
Tandenborstel laat tandarts poetsprestaties van patiënten zien
dinsdag 13 september 2016
1 min
Ook kunnen consumenten hun eigen poetsgedrag via de smartphone inzien en verbeteren. De toepassing is gebaseerd op de poetshulp voor kinderen die een jaar geleden werd gelanceerd.
Naast de tandenborstel presenteerde Philips meer 'slimme' toepassingen voor huis-tuin-en-keukengebruik op het gebied van zorgtechnologie. Lees hier meer.

Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
IZA-monitor over eerste lijn: groei capaciteit én wachttijden
11 sep om 16:15 uur 4 minTwee jaar na de start van het Integraal Zorgakkoord (IZA) zijn de effecten in de praktijk nog niet echt zichtbaar…
Lees verder »
DentalRules Gebruikerscongres 2025: Een dag vol inspiratie in het Olympisch Stadion
4 sep om 15:15 uur 3 minHeeft u zin in een dag vol inspiratie, praktische inzichten en waardevolle ontmoetingen?…
Huisartsenorganisatie Medi-Mere pioniert succesvol met Juvoly-AI in telefonische triage
4 sep om 15:00 uur 5 minHuisartsenorganisatie Medi-Mere is de eerste die de slimme spraakherkenningstechnologie van Juvoly integreert in…
Lees verder »
Cobbler Cloud: een veilig en onafhankelijk alternatief voor grote cloudaanbieders
28 aug om 09:00 uur 5 minDe cloud is niet meer weg te denken uit de zorg, maar waar staan gevoelige patiëntgegevens eigenlijk? En hoe…
Lees verder »
Van Flexdokter naar Zelfzoekdokter
27 aug om 14:45 uur 5 minIn de boekbespreking van ‘de Vragendokter’ van Jojanneke Kant vroeg Thieu Heijltjes zich af…
‘Tandartsen staan overwegend positief tegenover AI’
20 aug om 12:15 uur 3 minTandarts Dilek Sezen-Hulsmans doet aan het Radboudumc promotieonderzoek naar de rol van kunstmatige intelligentie…
Lees verder »
De digitale voordeur: zo maak je zorg toegankelijker en efficiënter
10 jul om 13:30 uur 3 minPatiënten verwachten duidelijkheid. Zoveel mogelijk gemak en snelheid. Toch blijft de…
Hikos helpt patiënten door de ‘medische doolhof’: Een extra paar ogen op afstand
30 jun om 12:30 uur 5 minBij het online platform Hikos kunnen patiënten via beeldbellen overleggen met een specialist…
Reactie toevoegen