menu
Medisch Ondernemen
lid worden inloggen
11 december 2018

Top 10 all time favourites

Onze publicaties op Praktijkmanagement zijn tijdloos. Dat blijkt uit de top 10 all time favourites. Artikelen over top down of bottom up, belangrijke managementtechnieken of succesfactoren voor een goede samenwerking zijn te allen tijde bruikbaar in de praktijk.
Top 10 all time favourites

1. Top down of bottom up, mei 2015

In dit artikel bespreken we twee strategieën die helpen veranderingen te zien als kans: top down of bottom up.

 

2. Voor en nadelen protocollen, oktober 2017

Kwaliteit wordt steeds beter meetbaar gemaakt met protocollen en dat maakt protocollen belangrijker. Nog niet iedereen is overtuigd. Wij bieden een overzicht van de voor- en nadelen van protocollen.


3. Waarom goede medewekers ontslag nemen, november 2017

Medewerkers verlaten niet hun baan, ze verlaten hun manager. Wat kun jij als manager doen om je medewerkers te behouden? 

 

4. Zo houd je protocollen levend in de tandarts praktijk, oktober 2017

In te veel praktijken liggen de protocollen vooral in de kast. Wat kun je doen om te zorgen dat de medewerkers de protocollen leren kennen en ernaar handelen?


5. Kenmerken en effecten van leiderschapsstijlen, september 2016

Personeel is mondiger en zelfstandiger dan vroeger. Een moderne praktijkmanager zal dus minder dirigeren en meer delegeren. Welke leiderschapsstijlen zijn er en wat zijn de kenmerken?


6. 6 succesfactoren voor een goede samenwerking, maart 2015 

Een handig model om het functioneren van je team te evalueren en verbeteren is het Karrewiel van organisatiepsycholoog en –adviseur Martijn Vroemen. Met de inzet van dit model kun je de vinger op de zere plek(ken) leggen en afspraken maken over verbeteringen.


7. Belangrijke managementtechnieken, juni 2013

25% van de medewerkers zou zijn manager het liefst ontslaan. Er valt dus nog het een en ander te leren. Doe je voordeel met deze effectieve managementtechnieken.


8. Dit staat er in een goede maatschapsovereenkomst, oktober 2016

Een maatschap is een samenwerkingsvorm die veel vrijheid biedt: de meeste afspraken kunnen door de maten zelf bedacht worden. Maar wat staat er in een goede maatschapsovereenkosmt?

 

9. Leer de kleuren van je team kennen, april 2016 

Als je iemands 'kleur' kent, kun je zijn/haar kwaliteiten en sterke kanten zien. Daardoor kun je deze kwaliteiten beter benutten en dus beter samenwerken. Lees de kleuren, herken jezelf en herken vooral de anderen om je heen.

 

10.  Dit is de basis van marketing in de eerstelijnszorg, juni 2018

In de basis gaat marketing over het leveren van klantwaarde. Als u permanent werkt aan uw klantwaarde, geeft dat uw praktijk een solide basis.

Geplaatst door: Anne-Maaike Ekkelkamp Anne-Maaike Ekkelkamp
Redacteur
Gerelateerde artikelen
Meest gelezen