IGZ grijpt vaker in
‘We kijken nu naar de zorgaanbieders waar de risico’s hoog zijn en daar grijpen we sneller in als het mis dreigt te gaan’, zegt de inspecteur-generaal voor de gezondheidszorg Ronnie van Diemen in een interview maandag in het AD.
Volgens Van Diemen is de kans dat een falende arts onopgemerkt blijft, tegenwoordig veel kleiner. ‘De tijden zijn veranderd. Besturen zijn nu veel opener richting de inspectie en hebben betere contacten met de werkvloer. Er is veel meer aandacht voor de interne signalen dat iemand door het ijs dreigt te zakken’, zegt ze.
Bron: ANP
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Mr. Shirin Slabbers (VvAA) over ‘Uh E-health!?’: ‘Breng regels en risico’s in kaart’
5 minSamenwerken vanuit de maatschap. Wat zijn de aandachtspunten?
Fiscale aspecten van de samenwerking tussen praktijkmanager en praktijkhouder
Als een praktijkmanager voorafgaand aan een praktijkovername in loondienst treedt, zijn de fiscaal-juridische…
Mr. Shirin Slabbers (VvAA) over e-health in de mondzorg: ‘Regel de juridische kant goed, voorkom claims en boetes’
5 minProtocollen maken lui!
3 minGabie Bouman (KNMT) bij Mondzorgpraktijk Anno Nu: ‘De Wtza brengt veel nieuwe verplichtingen met zich mee’
5 minTijdens het congres Mondzorgpraktijk Anno Nu op 5 februari vertelt Gabie Bouman (KNMT) over…

Reactie toevoegen