Conflict op de werkvloer leidt tot vertrek personeel
Dit blijkt uit het rechtsbijstandsonderzoek van Nationale Nederlanden.
Bijna één derde van de Nederlandse werknemers (28%) heeft wel eens te maken met een arbeidsconflict, de Nederlandse man heeft bijna twee keer zoveel dan de Nederlandse vrouw. Voor 20% loopt dit zelfs zo hoog op dat dit een reden is om bij de werkgever te vertrekken. Andersom geldt ook dat werknemers 'een paar keer per jaar' bang zijn om ontslagen te worden door een arbeidsconflict.
Het liefst lossen we deze arbeidsconflicten zelf op (29%), maar we vertrouwen ook deels op de rechtsbijstandsverzekering. De ruime meerderheid denkt namelijk onterecht dat hulp bij een arbeidsconflict volledig door deze verzekering gedekt wordt. Dit is niet altijd het geval, maar afhankelijk van de dekking bij de verzekeraar.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
‘Assisteren de basis’: ‘Unieke spoedcursus voor assisteren aan de stoel’
4 minEric Tak (Tandheelkunst) blikt terug: ‘Die hele tandheelkunde moet anders: stel de patiënt centraal’
5 minTandarts Mieke Bergmans: ‘Als een praktijkmanager eerst op de werkvloer heeft gestaan, is dat een pré’
3 minGijs Ganzevles (fysiopraktijkhouder en praktijkmanager): ‘Ik heb goed zicht op de organisatie, ik sta er middenin’
4 minGijs Ganzevles heeft samen met zijn maat een maatschap: Fysiotherapie Bergstraat in Amersfoort. Hij werkt als…

Reactie toevoegen