Kabinet komt klein bedrijf met zieke werknemer tegemoet
Dat zegt minister Asscher in de Telegraaf.
Voor het tweede jaar moet er een collectieve regeling komen. Asscher is bezig om de opties op een rij te zetten. Volgens de minister hoeft het grote bedrijfsleven niet geholpen te worden. Zij zouden de lasten zelf kunnen dragen.
De Tweede Kamer dringt al langer aan op een oplossing. Probleem is dat kleine bedrijven geholpen moeten worden zonder dat de overheid opdraait voor de kosten door een instroom in de WIA, de opvolger van de WAO. Ook hecht Asscher eraan dat zieken inkomenszekerheid houden. De VVD wil dat werkgevers alleen nog verplicht worden het tweede jaar door te betalen als de ziekte wordt veroorzaakt door het werk, maar dat ziet de PvdA-bewindsman dus niet zitten.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Regels als visie: een bedrijf waarin iedereen durft te investeren
5 minPrinsjesdagwebinar voor zorgondernemers: Wat verandert er in de belastingwetgeving voor praktijkhouders?
4 minRalph Mulckhuijse, belastingadviseur bij Visser & Visser, verzorgt op 29 september een webinar naar…
Sophie Brühl (Buurtdokters): ‘Hef de eerste en tweede lijn op’
3 minHuisarts Toosje Valkenburg: ‘Pak de commerciële huisartsenketens aan’
3 minDrie tips van Nora Ennahachi (MyDent) om je praktijk te laten bloeien: ‘Voel je nergens te goed voor’
6 minZeven instanties controleren de declaraties van zorgverleners
5 minKirsten Elenbaas-Baane: ‘Bij employer branding hoort simpelweg: beloftes nakomen’
6 minKirsten Elenbaas-Baane, directeur van communicatie-adviesbureau ZorgPromotor, verzorgt op 5 september het…

Reactie toevoegen